lördag 15 februari 2014

Kattlådornas kattlåda

Mina katter blir som tokiga efter att ha besökt lådan och kastar sig ut med en massa sand under tassarna. 
Ni som har katter vet nog hur det är och hur tråkigt det är med kattsand överallt hemma. 

Till flytten fixade jag en bättre lösning än en vanlig låda med tak och lucka. Den är både snyggare och fångar upp större delen av kattsanden på väg ut. 

Själva möbeln är soffbordet "Hol" från Ikea som jag sågat ur en öppning i. Inuti står en vanlig kattlåda i plast och eftersom locket går att lyfta av är det lätt att tömma lådan. Jag har slängt in en dörrmatta framför lådan, innanför öppningen, så att sanden samlas där. 

Detta är ett enkelt, billigt och hett tips till alla kattägare. Dynan ovanpå har jag sytt själv och den sitter fast på locket med hjälp av kardborreband. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar